среда, 20 апреля 2016 г.

Ділова гра батьків та дітей "Ми вступаємо до вишу"








Ділова гра для батьків та дітей 10-их класів (Сценарій)
«Ми вступаємо до
ВНЗ»
Ця ділова гра проводиться для учнів 10-их класів та їх батьків. Проводиться вона, зазвичай, у кінці навчального року.
У цьому віці діти мають уявлення про  те, яка професія їм подобається та яка їм показана за здібностями та нахилами.
Але чіткої стратегії вступу до ВНЗ діти не мають, Дуже часто кроки до професії мають ідеалізований характер.
Головна мета ділової гри  - розробка учнями, батьками та вчителями за допомогою методиста з профорієнтації  чіткої стратегії вступу до ВНЗ, засвоєння  алгоритму такої діяльності.
Але треба мати на увазі, що професійне самовизначення – це справа не тільки учнів, але і всієї родини. Батьки так чи інакше мають великий вплив на профорієнтаційний вибір своєї дитини.Іноді це питання вирішується авторитарно, і батьки мотивують це тим, що вони знають життя, знають свою дитину, знають, що потрібно синові чи доньці для життя.
Тому дуже важливою метою такої гри є погодження уявлень учнів та їх батьків про професійне майбутнє старшокласника.
ВСТУП
1.                   Актуалізація гри.
-                     Що би ви хотіли почути сьогодні на зборах?  (питання для батьків та учнів)
           Метод продовжених речень:
-                     Сьогодні на нашому зібранні я би хотіла (хотів би) почути…
2.                  Виступ методиста з профорієнтації щодо проекту «Де навчалися Ваші батьки?» (підсумки опитування)

РОЗМИНКА
1.Батьки та діти сидять у спільному колі, бажано мати візитки, щоб знати ім’я учасників,  діти з одного боку, батьки – з іншого.
Ведучий просить продовжити фразу:
-Коли я думаю про вступ моєї дитини до ВНЗ, то… (батьки)
-Коли я думаю про свій вступ до ВНЗ, то я …(діти)
Ця вправа допомагає відчути батькам та дітям спільність у вирішенні проблеми.
                  
                  СТУПІНЬ ГОТОВНОСТІ
            Вправа носить діагностичний характер. Кожний з учасників отримує бланк з півкулі та відповідає письмово на питання. Вправу виконують діти та батьки окремо один від одного.


Текст для дітей:
«Я вступаю до ВНЗ _______________________________________(назва ВНЗ)
Я обираю професію___________________________________(написати, яку професію)
Ступінь моєї готовності до вступу у ВНЗ:______________________________________
Мінімальна (я зовсім не знаю, що треба робити для вступу у ВНЗ)
Максимальна (я вже зробив все необхідне і я знаю, що вступлю до ВНЗ)»

Текст для батьків:
«Мій син (дочка) вступають до ВНЗ _______________________________________(назва ВНЗ)
Мій син (дочка)  обирають професію__________________________(написати, яку професію)
Ступінь готовності мого сина (дочки) до вступу у ВНЗ:_____________________________________________________________________________
Мінімальна (я зовсім не знаю, що треба робити моєму сину (дочці) для вступу у ВНЗ)
Максимальна (я вже зробив все необхідне і я знаю, що мій син (дочка) вступлять до ВНЗ)»
            Записав відповіді, діти та батьки об’єднуються, щоб порівняти написане.Ведучий просить озвучити відповіді, якщо вони не співпали, по можливості пояснити причини, але побудувати аналіз таким чином, щоб не спровокувати конфлікт між батьками та дітьми. Тож всі варіанти відповідей повинні бути оцінені позитивно.

ПЕРШІ КРОКИ
Учасники об’єднуються в коло, місце вже не відіграє значної ролі.
Ведучий складає перелік професій, які обрали діти. Обирає 4-5 найбільш популярних.
Учасники об’єднуються у 3 групи за обраними професіями. Кожна група отримує картку, на якій написана професія. Учасники створюють пам’ятку про те, що треба зробити, щоб отримати дану професію.
Питання для створення пам’ятки:
-Які особисті якості потрібно мати людині обраної професії?
-Якою повинна бути якість навчання?
-Які навчальні предмети є пріоритетними для даної професії?
-В яких ВНЗ готують даних фахівців?
-Які кроки треба зробити, щоб вступити у даний ВНЗ?

РОЗПОДІЛ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ
Групи презентують свої пам’ятки, а потім об’єднуються для творчої роботи.Тепер ми створимо загальну пам’ятку вступу до ВНЗ. Батьки та діти називають важливі кроки для отримання улюбленої професії.
Коли пам’ятка буде створена, батьки та діти роблять висновки щодо розподілу відповідальності за ті чи інші дії у досягненні мети. Діти говорять, за що відповідають батьки, а батьки аналізують ступінь відповідальності дітей. На загальній пам’ятці робимо помітки – «діти», «батьки». Наприклад, пошуки репетитора та сплата за додаткове навчання – за це відповідають батьки.

ЗАВЕРШАЛЬНИЙ  ЕТАП
Метод незакінчених речень: «Сьогодні я зробила (в) висновок, що…»
«Мені сподобалось, що…»
«Мені хотілося би ще знати…»


Як проходить ЗНО – виступ інструктора або заступника директораз використанням таблиці-алгоритму по ЗНО

Комментариев нет:

Отправить комментарий