Профориентация в выпускных классах

Для Вас, выпускники! Очень нужный сайт!





Енергодарська багатопрофільна гімназія  «Гармонія»

Аналітична довідка
про стан роботи з обліку  працевлаштування   випускників   9-х, 11-х класів
Випуск 2014 року

Для забезпечення своєчасного і в повному обсязі обліку продовження навчання і працевлаштування випускників 9-х, 11-х класів з метою виконання ст. 53 Конституції України, ст.ст. 14, 35 Закону України «Про освіту», ст.ст. 6, 18, 21 Закону України «Про загальну середню освіту», наказу управління освіти від 24.04.2013 № 137 «Про проведення обліку дітей і підлітків шкільного віку у 2013 році», та з метою контролю за здобуттям дітьми повної загальної середньої освіти, в ЕБГ «Гармонія» проводиться системна робота з випускниками, відслідковується інформація щодо продовження навчання і працевлаштування випускників 9-х, 11-х класів
    Проаналізувавши стан працевлаштування випускників 9-х, 11-х класів за останні 3 роки, можна зробити висновки:
-                                 кількість учнів гімназії зменшується у зв’язку з тим, що для зарахування до гімназії треба здавати вступні іспити, які не кожен з учнів міста може осилити. Тож загальна кількість учнів гімназії поки що зменшується. Переважна більшість учнів, отримавши неповну середню освіту, намагається залишитися у школі для отримання повної середньої освіти, причому ця кількість зростає, бо батьки опікуються щодо безпеки життя дітей віддалік від родини, а політична ситуація в країні вплинула на рейтинг міст, в які вступають випускники, тож у цьому році більшість вступали до вузів нашого регіону, ніж регіону київського чи харківського, як у попередні роки.
Рейтинг міст 2014 рік

11-А
11-Б
11-В
Разом
%
Київ – 3 місце
4
-
7
11
15
Харків – 4 місце
3
3
1
7
9
Дніпропетровськ – 2 місце
6
4
2
12
16
Запоріжжя –
1 місце
3
6
4
13
18
-                                  


Отримання повної середньої освіти випускниками 9-их класів у загальноосвітніх закладах міста з 2012 по 2014 роки

         2011-2012 н.р. – 93% учнів
         2012-2013 н.р. – 98% учнів
            2013-2014 н.р. – 98 % учнів                                 
            Але невелика кількість дітей йдуть навчатися у вузи 1-2 р.а., найчастіше це пов’язано з сімейними обставинами, коли випускник живе у неповній родині, або має нерідного батька.
Кількість випускників 9-их класів, які отримують повну середню освіту у вузах 1-2 р.а. з 2012 по 2014 роки
         2011-2012 н.р. – 5% учнів
         2012-2013 н.р. – 1% учнів
         2013-2014 н.р. -  1% учнів
Навчання у професійно-технічних закладах нетипово для гімназистів, але невелика кількість мають намір щодо придбання робітничих професій: у 2011 році це були 4 учні, 1 учень у 2012 році, один учень у 2014 році.  (Див.порівняльну таблицю)

Відомості про подальше навчання та працевлаштування
випускників 9-их  класів Енергодарської багатопрофільної гімназії «Гармонія»
Порівняльна таблиця 2011 – 2013 роки



Назва навчального закладу
Всього закінчили
Крім того з табелем
Із графи 1
Із графи 2

Продовжують навчання для одержання повної загальної середньої освіти
працевлаштовані
Курси ПТУ без сер. освіти
Не працюють і не вчаться
Декретна відпустка
Розшук/слідство
Виїхали
Прийняті до 10 класу
працевлаштовані
Курси ПТУ без сер. освіти
Не працюють і не вчаться
Виїхали
у 10-х класах денних шкіл
у ВУЗах І-ІІ р. а.
у ПТНЗ
В вечір. і заоч. школах
Всього одержують освіту
%
за межі міста
за межі обл.
за межі України
за межі міста
за межі обл.
за межі України
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
18
20
21
22
23
2010-2011

107

-

93 (86%)

10
(9,3 %)

4

-

107

100
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2011-2012

80

-

75
(93%)

4
(5%)

1

-

80

100
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2012-2013
54
-

53
(98%)
1
(1%)
-
-
54
100
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
2013-2014
62
-
61
(98%)
1
(1%)
-
-
62
100
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

З учнями 9-их класів проводиться системна профорієнтаційна робота.
                   У 2013-2014 навчальному році продовжувалась робота по розвитку нових інтерактивних форм роботи, щоб профорієнтаційні заходи були змістовними, насиченими, глибокими, розвиваючими та цікавими. Робота була акцентована на розвиток творчих здібностей учнів та практичне освоєння комп’ютерних технологій. Проведена системна змістовна робота по створенню буклетів про професії, розвитку навичок роботи на компьютері в програмі Publisher. Відкритий профорієнтаційний урок у 9-В класі, який проводив викладач ЕІДМУ Нечипоренко Ю.Л.,  був націлений на виконання задач по розвитку навичок роботи по створенню буклетів та друкованих матеріалів про професії.
Дуже цікавою була робота над проектом «Професії, які живуть у школі!», де учні приймали участь у створенні роликів про шкільні професії.
Особлива профорієнтаційна увага приділялася учням 9-их класів, бо вони  - початкова ланка старшої школи, усвідомлення ними  відповідності за вибір професій, знання особистих якостей особи людини була головною метою роботи методиста з профорієнтації. Ця паралель потребує глибокого аналізу діагностик, які були проведені цього навчального року.
         Мета профорієнтаційної роботи в 9 класах:
Формування особистісного сенсу вибору професії, уміння співвідносити суспільні цілі вибору сфери діяльності із своїми ідеалами, уявлення про цінності зі своїми можливостями.
          9-им класам щорічно приділяється велика профорієнтаційна увага, вони проходять комп’ютерну діагностику фронтально, потім в парах або індивідуально. Ведеться журнал діагностик, результати діагностик заносяться до банку даних.    У 2013-2014 н.р. продіагностовано 54 учні за 5-ма тестами (диференційно-діагностичний опитувальник професійної спрямованості Є.Клімова (ДДО), тестування професійної спрямованості особистості за методикою Д.Голланда, опитувальник «Професійна кар’єра», методика діагностики мотивації особистості до успіху,розроблена Т.Елерсом, методика вивчення готовності до ризика, розроблена А.Шубертом). У наступному році за рекомендацією Павлової Ю.О. після сумісної роботи з Деркач В.Г. було прийняте рішення про створення електронної бази даних з профорієнтаційних досліджень у програмі EXCEL
Щорічно учні 9-их класів відвідують блок майстерень АЕС, де залучаються до світу робітничих професій, пізнають нове про атомну промисловість, мають змогу наглядно побачити устрій атомного реактору, до того ще й перевірити свої знання предметів фізико-математичного циклу. Про результати екскурсій на блок майстерень, фотоматеріали щодо екскурсії  розповідали рубрики стенду «Выбор профессии – выбор судьбы».

Аналізуючи вступну кампанію випускників 11-их класів за три останні роки, можна відмітити стабільність вступу до вузів 3-4 р.а.
2010-2011 н.р. –  94%учнів
         2011-2012 н.р. – 89% учнів
         2012-2013 н.р. – 89% учнів
         2013-2014 н.р. – 93 % учнів

У вузах 1-2 р.а. гімназисти теж навчаються, але в незначній кількості, ця цифра непостійна:
2010-2011 н.р. –  3 учні, 3,8% від загальної кількості
         2011-2012 н.р. – 9 учнів, 9,3 % від загальної кількості
2012-2013 н.р. – 5 учнів, 6,4 % учнів від загальної кількості.
2013-2014 н.р. – 3 учні, 4,1 %учнів від загальної кількості. (Див. порівняльну таблицю)





Відомості про подальше навчання та працевлаштування
випускників 11 (12) класів Енергодарської багатопрофільної гімназії «Гармонія»
 Порівняльна таблиця  за 2011 – 2013 роки

Назва навчального закладу
Всього закінчили
Крім того з табелем
Вчаться
Працевлаштовані
Армія
Декретна відпустка
Розшук/слідство
Не працюють і не вчаться
Виїхали
Всього у вузах
Всього навчається
% учнів, які продовжують навчання
у ВУЗах І-ІІ р. а.
у ВУЗах ІІІ-ІV р. а.
Курси ПТУ
всього
в т.ч. 5% кв.
за межі міста
за межі області
за межі України
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
2010-2011

78

-

3
(3,8%)

74
(94%)

-

1
-
-
-
-
-
-
-
-
77
77
98
2011-2012

96

-

9
(9,3%)

86
89%)

1
-
-
-
-
-
-
-
-
-
96
96
100
2012-2013
78
-
5
(6,4%)
70
(89%)
-
3
-
-
-
-
-
-
-
-
75
75
96
2013-2014
72
-
3
(4,1%)
67
(93 %)
-
1
1
-
1
Трошина Дарина  Володимирівна
-
-
-
-
-
70
70
97



















Цікавим може бути матеріал щодо вступної кампанії 2014 року:
Аналіз вступної кампанії учнів 11-их класів 2014 р. випуску
Зведена  таблиця

Кількість учнів:
11-А -29 чоловік, Швайковська В.М.
11-Б – 22, Василенко О.П.
11-В – 21, Степанова І.Г.
================
Разом : 72 учнів






Бюджет-контракт

Бюджет – 11-А -16 учні,                          контракт – 11-А – 13 учні
                  11-Б – 8                                                       11-Б - 14
                  11-В – 14                                                      11-В - 7
Разом:                 38учні                                                            34 учні
Проценти:           52%                                                                 47 %





Профілі
Профілі
11-А
11-Б
11-В
Разом
%
Технічний  -
1 місце

11
5
10
26
36
Енергетичний-
3 місце

4
2
3
9
12
Філологічний  -
3 місце

7
Нем. мова1
Китай. мова1
Укр.мова1
Журналістика1
Англ.мова1
1
Журналістика
1
Журналістика
9
12
Комп’ютерні
Технології –
4 місце
-
1
3
4
5
Економічний –
2 місце
4
7
1
12
16
Юридичний -
4 місце
3
1
-
4
5
Медичний
1
1
1
3
4
Художньо-
естетичний
1
1
-
2
2
Педагогічний
2
1
-
3
4
Екологічний


1
1
1
Фізичний


1
1
1
Хімічний


1
1
1
Декретна відпустка
-
1
-
1
1
Збройні сили
-
1
-
1
1

Філологічний
напрям - 7, 24%,
англ..мова – 1, 3%
Філологічний
напрям
(укр..мова) – 0,
1 журнал, 4%
Фізико-біологічний напрям – 3, 14%





Профілі





Рейтинг міст

11-А
11-Б
11-В
Разом
%
Київ – 3 місце
4
-
7
11
15
Харків – 4 місце
3
3
1
7
9
Дніпропетровськ – 2 місце
6
4
2
12
16
Запоріжжя –
1 місце
3
6
4
13
18
Одеса
5
1
3
9
12
Николаев
1
-
-
1
1
Енергодар
-
2
-
2
2
Севастополь
1
1
2
4
5
Польща - 4 місце
3
(Вроцлав-Диденко, Ополе-Молчанова, Вістула-Семенов)
2
(Ополэ, Кириленко, Сидорович)
2
Люблін, Смаль,
Вроцлав, Шубенко)
7
9
Чехія
1
Прага-Бредихина)
-
-
1
1
Росія
2
Бойко,м.Красноярск
Русова, м.Москва)
-
-
2
2


                                                      Рейтинг вузів

11-А
11-Б
11-В

Разом
%
ДНУ
ім.Гончара – 4 місце
4
-
1
5
6
ОПІ  - 1 місце
4
1
3
8
11
ЗНУ – 2 місце
3
3
1
7
9
КПІ – 3 місце
2
-
4
6
8
Х Яросл Мудрого
1
1
-
2
2
ХМГ
1
-
-
1
1
ХМед.У
1
-
-
1
1
ДИСИ
1
-
-
1
1
К лінгв
1
-
-
1
1
К Грінченка
1
-
-
1
1
ОЮА
1
-
-
1
1
Д Митної служби
1
1
-
2
2
Миколаїв.НУ
1
-
-
1
1
ЕІДМУ
-
2
-
2
2
ЗНТУ
-
2
1
3
4
Д гірничий
-
2
-
2
2
З радіоелектр.
колледж
-
1
-
1
1
Д хіміко-технолог.
-
1
1
2
2
ХАІ
-
1
-
1
1
Х автомобіл.
-
1
-
1
1
Х радиоелектр
-
-
1
1
1
КНУ
-
-
1
1
1
К физк и спорта
-
-
1
1
1
ЗДІА
-
-
1
1
1
К будів
-
-
1
1
1
Запоріз індустріальне училище


1
1
1
СНУЯЕтаП
1
1
2
4
5










Рейтинг вузів


Профориєнтаційна робота серед учнів 11-их класів має заключний характер, вона пов’язана більш з вибором вузів та міст навчання, тому приділяється велика увага профорієнтаційним екскурсійним подорожам, огляду візиток вузів, якими оздоблено кабінет профорієнтації, зустрічам з представниками вузів, залучення до відвідування підготовчих курсів.
         Профорієнтаційна діяльність у закладі проводиться на високому рівні: роботою охоплені всі класи, робота проводиться творчо, з використанням комп’ютерних технологій, інтерактивних методик, направлена на розвиток творчих здібностей та самоврядування школярів. Проблемним є те, що гімназія не має можливості проводити уроки за програмою «Вибір професій», які проводяться в системі навчального процесу та допомогли б самовизначенню учнів. Таким чином, профорієнтаційна робота проводиться тільки у форматі позакласної.
          

Велике значення у профорієнтаційному виборі випускників має участь методиста з профорієнтації у роботі педрад, методичних об’єднань, виступи перед батьківською громадою. Таблиця участі методиста у таких заходах наглядно демонструє результативність профорієнтаційної роботи у ЕБГ «Гармонія»:
№ з-п
Назва заходу (педрада, засідання МО тощо)
Тема виступу
Терміни
1.
Педрада №1 на тему: «Аналіз роботи та завдання на новий навчальний рік ЕБГ «Гармонія»
     Аналіз подальшого навчання та працевлаштування учнів 11-их класів. Рейтинг вузів та міст, куди вступили випускники, бюджетна та контрактна форма.
     

29.08.2013р.

НМЦ
2.
Педрада №2 на тему: «Система оцінювання навчальних досягнень учнів як фактор мотивації навчальної діяльності»
Профорієнтаційні форми роботи ( комп’ютерна діагностика, ділова гра «Ми вступаємо до вузу», діагностика 7-их класів) як один з факторів мотивації до навчальної діяльності»
30.10.2013 р.

3.
Батьківські збори
11-их класів
ЕБГ «Гармонія»

Класні керівники: Швайковська В.М., Степанова І.Г.
Тема виступу методиста з профорієнтації:
«Інформація профорієнтаційної служби щодо створення блогу «Вибір професії – вибір долі» та забезпечення буклетами українських та закордонних вузів»




16.01.2014 рік, 18-00,
Актова зала
3.
Батьківські збори
11-В класу
ЕБГ «Гармонія»

Класний керівник Савченко Т.Б.




Тема виступу методиста з профорієнтації:
«Новая информация профориентационной службы»

14.11.2012 рік, 17-30, актова зала
4.
Классное родительское собрание
9-А, 9-Б, 9-В класса

Профориентационная работа в 9-ых классах. Результаты диагностики
27.01.2014г., 17-45 (18-00)


5.
Батьківські збори у 7 класі
Результатидіагностик щодо диференційного розподілу учнів у 8-ому класі
15.02.2014 р., 17-30, каб.61











Підсумки
Профорієнтаційна діяльність у закладі проводиться на високому рівні: роботою охоплені всі класи, але найбільше приділена увага випускним класам, робота проводиться творчо, з використанням комп’ютерних технологій, інтерактивних методик, направлена на розвиток творчих здібностей та самоврядування школярів.
Проблемним є те, що гімназія не має можливості проводити уроки за програмою «Вибір професій», які проводяться в системі навчального процесу та допомогли б самовизначенню учнів. Таким чином, профорієнтаційна робота проводиться у форматі позакласної. Мережа Інтернету надає можливості ефективного використання у роботі різних матеріалів інформаційно-комунікаційного змісту.
        


Директор ЕБГ «Гармонія»                                          В.М.Макаревич


Підготувала Деркач В.Г.,
методист з профорієнтації, 0669136436





        



Профессии будущего! Нестандартно!

Исследовательское агентство Sparks&Honey предложило своё видение недалёкого будущего. Точнее, видение 20 профессий, которые, по мнению авторов, будут очень востребованы в ближайшее десятилетие.


В прошлом люди строили свои карьеры стабильно и линейно. Каждый выбирал себе какой-то один путь в жизни и придерживался его от колледжа до пенсии. Но в наш век экспоненциального развития технологий такая модель больше не работает. Сегодня строительство своей карьеры представляет собой сложный, фрагментированный процесс, нам приходится специализироваться в какой-то узкой области и постоянно сотрудничать с окружающими. Как никогда ранее этот процесс требует вовлечения других людей. Зачастую наше портфолио состоит из списка микрокарьер.

Некоторые из представленных ниже профессий будущего уже существуют, некоторые ещё только зарождаются. Остальные ещё не созданы, но, согласно нашим ежедневным наблюдениям, высока вероятность их скорой востребованности.

Консультант по продуктивности (Productivity conselor). Благодаря упору на «продуктивность» и «создание различий», а также новым технологиям отслеживания, людям понадобится помощь в организации их жизни ради повышения производительности их труда, благосостояния, эффективного управления временем и консультаций по карьере.

Личный цифровой куратор (Personal digital curator). Специалист, который составит для вас уникальный набор приложений и информационных ресурсов для ваших личных и рабочих нужд.

Специалист по микрофлоре (Microbial balancer). Консультант, который подбирает для вас как внешний, так и внутренний состав микромифлоры, а также даёт рекомендации по формированию устойчивой здоровой экосистемы.

Корпоративный дезорганизатор (Corporate disorganizer). Специалист, который изменяет иерархические связи в компании ради создания атмосферы стартапа или организованного хаоса.

Воспитатель любознательности (Curiosity tutor). Личный советник по фланёрингу (flaneuring), который не только вдохновляет и поддерживает в вас любопытство, но также учит вас искусству самостоятельного исследования мира.

Трейдер альтернативных валют (Alternative currency speculator). Биткоин и другие виртуальные валюты обретают всё большее значение для людей, которые не доверяют традиционным деньгам. Это создаёт предпосылки для формирования полноценной биржевой торговли и инвестирования с помощью альтернативных валют.

Городской смотритель (Urban shepherd). Микро-фермер и консультант по созданию живых насаждений в городе. Эти люди будут специализироваться на крохотных садах и клумбах, которые будут расположены в самых необычных местах.

Мастер-печатник (Printing handyman). Специалист по 3D-печати, нечто вроде «мастер по вызову», способный помочь вам в создании различных вещей.

Цифровой посмертный управляющий (Digital death manager). Специалист, который создаёт, управляет или «замораживает» страницы в соцсетях умершего человека.

Личный летописец (Personal life log archivist). В наш век полного документирования каждого дня нашей жизни, нам понадобится помощь экспертов в том, чтобы организовать, систематизировать и разобраться в информации о нашей повседневной жизни. И чтобы понять, как это вообще можно с пользой применить.

Специалист по лечению цифровой зависимости (Digital detox therapist). Советник, который помогает людям избавиться от пагубной зависимости от различных гаджетов, создавая индивидуальные «аналоговые» зоны.

Специалист по краудфандингу (Crowdfunding specialist). Мастер по сбору средства на сайтах вроде Kickstarter и Indigogo, умеющий выгодно подать общественности различные проекты.

Носитель культурных навыков (Cultural skill sherpa). Как и финансовый советник, этот человек помогает своим клиентам приобрести и развить навыки, необходимые для занятия той или иной должности.

Количественный персональный тренер (Quantified self personal trainer). Специалист, который не только порекомендует нужную диету, но также проанализирует вашу повседневную и спортивную активность и предложит оптимальные выборы в личной жизни.

Уполномоченный видеограф (Vicarious videographer). Словно подопытный кролик, УВ по заказу клиента занимается какой-либо деятельностью и записывает происходящее на видео (с помощью GoPro или Google Glass).

Советник по лайфхакингу (Hackschooling counselor). Этот человек вдохновит школьников и студентов на «хакинг» реального мира, на эксперименты с собственной жизнью (читай, «на поиск приключений на свою ж»), чтобы не ограничиваться одними лишь традиционными занятиями в учебном заведении.

Консультант по приватности (Privacy consultant). Специалист по устранению уязвимостей в вашем жилище и цифровом окружении.

Видеоинсценирование (Skype staging). Наёмный советник поможет подготовиться к различным мероприятиям и событиям с помощью видеоинсценирования конкретных ситуаций (включая правила этикета, внешний вид и особенности речи).

Мем-агент (Meme agent). Аналогично профессии агента по поиску талантов, мем-агент выделяет и оценивает личные или интеллектуальные особенности, использованные в различных мемах.

Оператор дронов (Drone driver). Гражданские службы и частные лица всё активнее начинают использовать всевозможных дронов (в основном, летающих), что повлечёт за собой появление побтребности в людях, способных хорошо управлять ими в сложном городском окружении.



9-Б выбирает профессии: это весело!!!!



 

КОМПЬЮТЕРНАЯ ДИАГНОСТИКА В 9-ЫХ КЛАССАХ

     В 9-В классе началась компьютерная диагностика. Ребята прошли три обязательных теста и два по желанию.Они выбрали те профессии, которые были рекомендованы им по результатам диагностирования. Были сделаны записи в Банк данных по профориентации.


Деловая игра для родителей и учеников "Мы поступаем в вуз..."

     В 11-А классе проведено родительское собрание - деловая игра родителей и учеников на тему :"Мы поступаем в вуз..."
    Ребята и родители узнали о стратегии поступления в вузы, об алгоритме подготовительной работы, связанной со сдачей ЗНО. Импровизированная презентация профессий предстала перед родителями и детьми. Самые популярные в 11-А классе профессии - программист, переводчик.
     В конце родители  и ребята получили буклеты Центра занятости о профессиональном самоопределении учащихся. Фото  о деловой игре смотрите на странице "Фотоматериалы"


Комментариев нет:

Отправить комментарий