понедельник, 2 апреля 2018 г.

Реферат на конкурс:"Атомна енергетика та світ"

«Атомна енергетика та світ»
Реферат  на тему:
«Вибір випускниками шкіл міста енергетичних професій» написала учениця 9-Б класу Грицай Олена у співпраці з методистом з профорієнтації. 
Керівник вчитель хімії Лазарева Тетяна Петрівна

План
І. Вибір професії – вибір долі. (роботи учнів 10-их класів)
ІІ. Система профорієнтаційної роботи щодо вибору професій учнями гімназії.
1.     Початкова школа
2.     Класи середньої ланки
3.     Старшокласники.
4.     Система профорієнтаційної роботи щодо енергетичних професій:
А) наглядна агітація (стенди, виставки,фотовиставки  «Мої батьки на роботі», «Професії моїх батьків»)
Б) конкурси (малюнків, кросвордів, віршів, святкові поздоровлення з Днем енергетика, «Будь інженером!»)
В) зустрічі (з батьками, працівниками АЕС, щорічна зустріч представників АЕС з випускниками, зустрічі з представниками ВНЗ, які готують енергетиків за фахом)
Г) екскурсії (на АЕС до машинного  залу, до Інформаційного центру АЕС, до музею АЕС, до блоку майстерень, на ПМТ при НТЦ, до гідроцеху АЕС)
      5. Довузівська підготовка (підготовчі курси при НТЦ, зв'язок з ВНЗ, робота навчального відділу при НТЦ)
      6. Статистична робота за три останні роки щодо енергетичних професій.


 ІІІ. Професія енергетика – професія майбутнього.
Взагалі, для чого люди працюють? Існує прислів’я: «Праця зробила з тварини людину». На мою думку, воно добре розкриває суть праці. Особливо важливо обирати професію, яка дійсно цікавить тебе. Адже кому подобається ходити на нецікаву йому роботу?
          У початковій школі я мріяла стати вчителем, робітником у зоопарку, вихователем у дитячому садочку, таксистом, художником. Світ для мене тільки починав відкриватися. Не знаючи, чого дійсно  прагну, я багато чим цікавилася. Звичайно, коли я подорослішала, дізналась багато нового, в мене почали формуватись основні інтереси, і вибір вже не був таким неоднозначним. В середніх класах я все більш міркувала про майбутнє. До мене приходило усвідомлення, чого я дійсно хочу, що мені підходить, і що мене цікавить. Тому, в середніх класах для себе я розглядала такі варіанти: лікар, актриса, художник або вчитель.
          Але найбільше, на вибір моєї майбутньої професії вплинула Дитяча художня школа. У ній я навчаюся вже 7 років. Мені подобається малювати, творити і розвиватися. У художній школі я набула багато досвіду, який знадобиться мені в житті. Я вдячна своїм викладачам за те, що пробудили у мене зацікавленість до цього та виявили мій талант.
          Опитування, які проводили у нас в сьомому та дев’ятому класі,  визначили, який тип роботи мені підходить. За результатами мені підходить або робота з людьми, або робота у творчій сфері. Мені подобаються обидва типи роботи, але я вирішила, що хочу пов’язати свої уміння з майбутньою професією. Тому обрала творчий тип.
          Професія, про яку я мрію – графічний дизайнер. Ця професія вимагає мати розвинену фантазію, знання про основи композиції, тощо. Я б хотіла придумувати різні плакати, етикетки та втілювати їх у життя.
          Щоб здійснити свою мрію щодо майбутньої професії, я багато чого роблю. По-перше, я закінчую художню школу, по-друге, я відповідально готуюсь до іспитів, як предметних, так і творчих. Я також розвиваю свої навички роботи у різних програмах на комп’ютері, які в майбутньому стануть мені у нагоді.
          Отже, я сподіваюсь, що буду працювати дійсно тим, ким хочу. Здійснити свою мрію – ось моя головна мета. Але, щоб досягти мети, треба робити щось для цього. Тоді  точно досягнеш успіху.
          Діти у нашому суспільстві мають можливість обирати ту професію, яка їм до вподоби, до якої вони мають хист, яку їм радять їхні батьки. Це велика можливість у демократичному суспільстві.

ІІ.1.
            Таке свідоме ставлення до вибору професії пояснюється тим, що у гімназії сформована система профорієнтаційних заходів, які допомагають дітям у цьому.
          Робота починається на початковому етапі – у початковій школі. Велику роль відіграють бесіди про професії батьків, про професії, які подобаються дітям. 
          Велике значення має проект «Професії, які живуть у школі», над яким ми працюємо не один рік і який надає можливість ознайомити дітей з людьми професій, які працюють у школі. Це не тільки вчителі, але й вихователі, психолог, соціальний педагог, методист з профорієнтації, військовий керівник, педагог-організатор, бібліотекар, медичні працівники,  працівники їдальні, обслуговуючий персонал.
          Дуже часто діти на цьому етапі обирають для себе професію вчителя, що надалі, по мірі зміни віку, відбувається все рідше.
          У 2017-2018 н.р. діти початкової ланки взяли участь у фотовиставці «Мої батьки на роботі» та відеоінтерв’ю «Моя майбутня професія».
ІІ.2.
          Діти класів середньої ланки повинні сформувати поняття про світ професій, який дуже широкий та цікавий. Для цього у гімназії проводяться профорієнтаційні уроки, бесіди, уроки-театри про різні професії. Дуже важливо на цьому етапі дітям усвідомити себе, свої вподобання, уміння та таланти.
          Діти цієї ланки – активні учасники Дитячої майстерні «Патріот», вони випробовують себе у різних видах діяльності, в тому числі – створенню різних виробів своїми руками, проявляючи свої уміння та навички, які вже сформовані на уроках праці та при відвідуванні різних гуртків у закладах міста.
          У 2017-2018 н.р. діти цього віку випробовували себе у якості тележурналістів, операторів, створювали ролики про професії своїх батьків, серед яких є енергетики (Малишко Софія, 5-Б клас, http://viborprofi.blogspot.com/p/blog-page_6950.html ).
          Категорія обдарованих учнів працювали над створюванням кросвордів про улюблені професії. Вони працювали у комп’ютерній програмі cross та у сервісі «Фабрика кросвордів».
         
         

1.     Старшокласники.
2.     Система профорієнтаційної роботи щодо енергетичних професій:
А) наглядна агітація (стенди, виставки,фотовиставки  «Мої батьки на роботі», «Професії моїх батьків»)
Б) конкурси (малюнків, кросвордів, віршів, святкові поздоровлення з Днем енергетика, «Будь інженером!»)
В) зустрічі (з батьками, працівниками АЕС, щорічна зустріч представників АЕС з випускниками, зустрічі з представниками ВНЗ, які готують енергетиків за фахом)
Г) екскурсії (на АЕС до машинного  залу, до Інформаційного центру АЕС, до музею АЕС, до блоку майстерень, на ПМТ при НТЦ, до гідроцеху АЕС)
      5. Довузівська підготовка (підготовчі курси при НТЦ, зв'язок з ВНЗ, робота навчального відділу при НТЦ)
      6. Статистична робота за три останні роки щодо енергетичних професій.
У 2016-2017 н.р. випускники шкіл міста Енергодар обрали професії у різних галузях знань у наступному рейтингу:
1  місце – інформаційні технології.
2 місце  - управління та адміністрування
3 місце – механічна інженерія
4 місце – електрична інженерія, тобто – енергетичні професії. Це 26 учнів 11 класів  з 334 випускників шкіл міста, що становить 7, 8 відсотка від загальної кількості.
У 2015-2016 н.р. таких учнів було 29.
Тобто, ми можемо зробити висновок, що випускники міста обирають енергетичні професії,  бо робота щодо пропагування цього напрямку проводиться у системі не тільки підприємств АЕС та ДЕТЕК, але й шкіл.


 ІІІ. Професія енергетика – професія майбутнього.




Комментариев нет:

Отправить комментарий